وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
از دست دادن قدس موجب از دست رفتن وحدت مسلمانان می شود
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۰۹:۱۲ 1397
امام جمعه کنارسیاه قشم:

از دست دادن قدس موجب از دست رفتن وحدت مسلمانان می شود

شیخ ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر قدس را از دست دهیم، اعتقادمان از دست رفته و وحدت ما نیز خدشه دار می شود و به مجرد از دست رفتن فلسطین، سایر کشورهای اسلامی نیز از دست می روند.  

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ ابراهیم ابراهیمی، امام جمعه کنارسیاه قشم، شنبه 10 اردیبهشت در وبینار «قدس؛ محور وحدت ادیان و مذاهب» که به همت معاونت امور ایران مجمع تقریب برگزار شد، اظهار داشت: قدس نقطه آغاز هویت مسلمانان در صدر اسلام به شمار می آید و ربودن بخشی از آن به مثابه ربودن هویت اسلامی مسلمانان است و موجب شکاف در میان مسلمین خواهد شد.
 
وی افزود: قدس نقطه آغاز حذف یک ملت در فلسطین است. روز جهانی قدس که ابتکار بی نظیر امام راحل (ره) است، یک جریان ضد استکباری علیه استکبار جهانی و در رأس همه آنها رژیم صهیونیستی است. و همین ویژگی ها سبب شده که دشمنان اسلام ساکت نمانند. اما اگر نگاهی به مسجد الاقصی و بیت المقدس بیندازیم می بینیم که قدس محور وحدت مسلمین است.
 
ابراهیمی با اشاره به تغییر قبله از مسجد الاقصی به سوی کعبه خاطرنشان کرد: قبله، محوری است که به مسلمانان وحدت رویه می دهد و همه را به سمت خداوند متعال متمایل می سازد. قدس نیز می تواند محور وحدت مسلمانان باشد چون اولین قبله مسلمین بوده است.
 
وی به نکته دیگری درباره قدس اشاره کرد و گفت: قدس سومین مسجد مقدس پس از مسجد الحرام و مسجد النبی است و در روایات متعدد که از سوی فریقین نقل شده، ارزش نماز خواندن در آن چند برابر است.
 
ابراهیمی با بیان اینکه قدس محل معراج پیامبر اسلام (ص) است، گفت: واقعه معراج که در سوره اسراء به آن اشاره شده، یکی از وقایع مهم اسلام است و حدیث مفصلی از آن در روایات اسلامی ذکر شده است. در حقیقت خداوند با این واقعه نشان می دهد که جایگاه مسجد الاقصی رفیع و نزد خداوند متعال مقدس است.
 
این عالم اهل سنت بیان کرد: وقتی به وضعیت امروز مسجد الاقصی و قدس می نگریم مشاهده می کنیم که سالیان سال است این مردم به ظلم و ستم افرادی دچار شده اند که در تاریخ پست ترین ملت ها بوده اند. در قرآن کریم نیز خداوند یهودیان را به خوبی به مسلمانان شناسانده است.
 
وی در ادامه افزود: ما امروز برای مسجد الاقصی و مردم فلسطین چه کار کرده ایم؟ آیا اسرائیل را تحریم کرده ایم یا با یهودیان پیمان بسته ایم؟ متأسفانه امروز در میان کشورهای اسلامی مشاهده می کنیم که نه تنها برائت از اسرائیل سرلوحه کارشان نیست بلکه با آنها پیمان مودت بسته اند.
 
شیخ ابراهیمی تصریح کرد: آیا خفت و خواری بیشتر از این است که ما خود را مسلمان بدانیم اما به آرمان فلسطین و مسجدی که محل معراج رسول خدا (ص) بوده پشت کنیم؟ آیا نباید ما مسلمانان به خودمان بیاییم؟
 
وی ادامه داد: یهود فقط به فلسطین اکتفا نمی کند و هدفش تنها مسجد الاقصی نیست. ما اگر مسجد الاقصی را از دست بدهیم هویت خود را از دست داده ایم. مسجد الاقصی هویت ماست و با اعتقادات ما گره خورده است. یهود و به خصوص صهیونیسم جنایتکار به مسجد الاقصی اکتفا نمی کند. آنها تمام کشورهای اسلامی را مد نظر دارند و می خواهند تمام جهان اسلام را زیر سلطه خود درآورند زیرا کینه کهنه دارند.
 
شیخ ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر قدس را از دست دهیم، اعتقادمان از دست رفته و وحدت ما نیز خدشه دار می شود. به مجرد از دست رفتن فلسطین، سایر کشورهای اسلامی نیز از دست می روند.
 
وی افزود: اکنون ایجاد اختلاف و تفرقه بین مسلمانان و ایجاد نزاع و برادر کشی کار یهود و اسرائیل است ولی متأسفانه ما مسلمانان بیدار نمی شویم و هیچ تحرکی انجام نمی دهیم.
 
امام جمعه کنارسیاه قشم درپایان تأکید کرد: امروز ضرورت دارد که از ملت فسلطین دفاع کنیم. دفاع از قدس دفاع از مظلومیت است و اگر امروز از این سرزمین دفاع نکنیم، باید مطمئن باشیم که دیگر سرزمین های اسلامی را یکی پس از دیگری از دست بدهیم.

ارسال نظر