وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام علی(ع) صدای حق و عدالت و صدای ستمدیدگان و مظلومان است
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۹:۵۷ 559
محقق لبنانی:

امام علی(ع) صدای حق و عدالت و صدای ستمدیدگان و مظلومان است

استاد دانشگاه لبنان گفت: روز غدیر فرصت مناسبی است تا به سوی وحدت و همزیستی و حرکت در مسیر امام علی(ع) و یاری رساندن به مظلومان و مسیر حق و عدالت و حرکت در خط اسلام ناب محمدی(ص) دعوت کنیم.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، راغده مصری استاد دانشگاه و محقق لبنانی در وبینار بین المللی مسئله غدیر از منظر مذاهب اسلامی که عصر امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با حضور علمای شیعه و سنی برگزار شد، ضمن تبریک عید غدیر به مسلمانان و آزادگان جهان اظهار داشت: غدیر روز تجدید پیمان با امام علی(ع) و خط امامت و عدالت و آزادی و سیادت قرآنی است.

وی ادامه داد: امام علی(ع)  صدای حق و عدالت و صدای ستمدیدگان و مظلومان و مستضعفین و فقرا و مساکین و ایتام در مقابل ظالمین و مستکبرین است.

راغده مصری گفت: امام علی(ع) به خاطر کمالات معنوی و روحانی و  شخصیت برجسته و رهبرگونه ای که داشت، قلب‌های مؤمنین و مسلمانان را به خود مجذوب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: غدیر روایتی متواتر در نزد تمام مسلمانان است؛ حب امام علی(ع) تنها مختص مسلمانان نیست، بلکه قلب‌های تمامی آزادگان جهان و دوستدارن عدالت از طوایف و مذاهب مختلف به سوی آن امام بزرگ معطوف شده است و این همان چیزی است که ما از مدرسه امام علی(ع) فرا گرفته ایم و رمز وحدت و حفاظت از منافع مسلمانان است.

محقق لبنانی گفت: دراین روز مبارک بار دیگر تجدید پیمان با خط امام علی(ع) می کنیم که امامت و ولایت و رهبری حکیمانه در او تجسم یافته است؛ تا همه با قلب واحد و دست واحد در مقابل ظالمین و گردنکشان بایستیم؛ غدیر روز تجدید با اصول و ارزشهایی است که به امام (ع) تعهد می دهیم به آن پایبند باشیم، ارزشهایی که به وحدت اسلامی و تقریب و همزیستی و کنار گذاشتن اختلافات فرا می خواند.

راغده مصری تصریح کرد: امام علی(ع) علی رغم حقانیت در خلافت و علی رغم پیمان گرفتن از مسلمانان در روز عید غدیر اما در برابر ظلمی که به او روا داشته شد،  به خاطر مصلحت اسلام و مسلمانان و حفظ وحدت امت اسلام  صبر پیشه و سکوت کرد.

وی تأکید کرد: روز غدیر فرصت مناسبی است تا به  سوی وحدت و همزیستی و حرکت در مسیر امام علی(ع) و یاری رساندن به مظلومان و مسیر حق و عدالت و حرکت در خط اسلام ناب محمدی(ص)  دعوت کنیم.

این محقق لبنانی خاطر نشان کرد: روز غدیر تجسم سیادت قرآنی و ارزش‌های دین اسلام و مسلمانان بود تا جامعه‌ای مستبد و حکام ظالم نداشته باشیم و حکومت به صورت وراثتی نباشد، بلکه برا اساس خواست خدا و انتخاب شخصیت افضل و اصل باشد.

وی ادامه داد: غدیر رمز وحدت و همبستگی مسلمانان است؛ روز ندای الهی و عهد مؤمنین با امام علی(ع)، روز استمرار رسالت در سایه این امام و رهبر شجاع و صادق و امین و داری صفات انسانی و روحی و معنوی است. ویژگیهای امام علی(ع) قابل شمارش نیست؛ روز عید غدیر تکلیف الهی به ایشان واگذار شد و  این روز مفهوم سیادت در اسلام و چگونگی ارتباط با ولایت و رسالت محمدی(ص) را به ما آموخت.  

راغده مصری گفت: غدیر چنانکه در قرآن آمده است،  به ما آموخت که حاکم باید صفاتی داشته و کمالات اخلاقی او در درجه عالی باشد و  مستبد و ظالم نباشد؛ حکومت اسلام وراثتی نیست بلکه امری الهی و رسالتی جاویدان برای برپایی جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: امام علی(ع) به ما سفارش می کند که هوشیار و با بصیرت باشیم و در برابر سختی ها صبر کنیم و با محبت و صلح در کنار یکدیگر زندگی کنیم، شجاع و قدرتمند باشیم و از دشمن نترسیم.

این محقق لبنانی در پایان با درود به همه مسلمانان و آزادگانی که در مسیر امام علی(ع) حرکت می کنند، گفت: ما در روز غدیر باید زمینه را برای ظهور امام مهدی(عج) و حرکت در مسیر امام علی(ع) فراهم کنیم.

ارسال نظر