وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ایام نورانی ذی الحجه و مناسبت های آن، سبب تحقق امت واحده خواهد شد
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۵:۱۲ 295
حجت الاسلام حسینی نژاد در گفتگو با تقریب:

ایام نورانی ذی الحجه و مناسبت های آن، سبب تحقق امت واحده خواهد شد

مشاور تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، بیان کرد: امت اسلام در این ایام پربرکت مهربانی و برادری را تقویت نمایند؛ مسلمانان باید با توسل به خداوند متعال در این روزهای نورانی و کمک به هم نوعان خود لطف خداوند متعال را شامل خود گردانند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد  مشاور تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ایام حج و اعیاد آن را در اسلام دارای جایگاه ویژه ای دانست و اظهار داشت:  دو روز در تاریخ بشریت همواره دارای احترام بوده است.

حجت الاسلام حسینی نژاد افزود: پیامبر اسلام(ص) در اولین سفر خویش به بیت الله الحرام صد شتر در روز عید قربان ذبح نمودند که هفتاد عدد از آن را شخصا ذبح نموده و سی عدد آن را به امیرالمومنین واگذار کردند.

وی در ادامه با اشاره به بشارت های خدواند متعال در قرآن کریم به مومنین که در ایام مبارک اعیاد اسلامی فعالیت های خیر و بشردوستانه انجام دهند، تصریح کرد: مسلمانان باید با توسل به خداوند متعال در این روزهای نورانی و کمک به هم نوعان خود لطف خداوند متعال را شامل خود گردانند.

مشاور تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) عنوان کرد: اهتمام ورزیدن به این امر مهم که در زمانی فقر بر جزیزه العرب حاکم بوده است، یک مسئله مهم و مورد تاکید قرآن کریم است.

وی  پیرامون اهمیت روز عرفه و خواص معنوی این روز عظیم، بیان کرد: روز عرفه یک روز مناجات و دعا خوانی است که دارای اعمال خاصی می باشد؛ در روایات توصیه شده است اگر شخصی در این روز توبه کند و به درگاه احدیت پناه بیاورد حتی بزرگترین گناهان او بخشیده خواهد شد و تاکید شده است اگر در این روز دعایی را از خداوند متعال طلب کنید امید بسیار در اجابت آن داشته باشید زیرا خداوند در این روز نگاه ویژه ای به بندگان خود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: خداوند متعال این روز با برکت را به مسلمانان عالم ارزانی داشته است؛ اگر امکان روزه گرفتن در این روز وجود دارد با روزه به پیشواز این روز بروید و اگر از حال و توان دعای شما می کاهد بهتر است از آن اجتناب کنید زیرا دعا در این روز به اوج خود و قله معرفت خواهد رسید.

ارسال نظر