وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
به ناقدان خود اجازه دهیم آرای خود را بیان کنند
۱۴۰۱/۱۱/۱۱ ۰۸:۱۸ 635
دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درهمایش مناره:

به ناقدان خود اجازه دهیم آرای خود را بیان کنند

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: در چند ماه اخیربا سرمایه گذاری عظیم دشمن، تصاعد شبکه ای که می‌توانست در اختیار وحدت قرار گیرد، در اختیار تفرقه قرار گرفت؛ در این تصاعد، آنچه باعث تهدید و یا فرصت می شود، تنها اخبار و اطلاعات نیست، بلکه توزیع اعتماد و حمایت است. 

به گزارش روابط عمومي مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع در اولین کنفرانس از سلسله کنفرانس‌های مناره با محوریت رسانه و وحدت امت اسلامی، اظهار کرد: عصر فضای مجازی، ارتباط وثیقی با حاکمیت و شهروندان و وحدت رسانه پیدا می کند.  

وی تاکید کرد: در عصری زندگی می کنیم که قدرت رسانه ای دولتها رو به کاهش و قدرت رسانه ای شهروندان رو به افزایش است.عصر ما، عصر منفردانی است که تحت شبکه های اجتماعی مقتدر شده اند و می توانند اراده خود به دولتها تحمیل کنند.  

دکتر شهریاری خاطر نشان کرد:این اقتدار البته فقط به وسیله شبکه های اجتماعی ایجاد نشده، بلکه به وسیله زنجیره همتایان ادامه دارد. همچنین تصاعد شبکه ای را شاهد هستیم که قدرت دولتها را کاهش می هد. 

دبیرکل مجمع تقریب گفت: رسانه در بدو امر تلویزیون‌ها بود، اما با شبکه های اجتماعی، تصاعد هندسی شکل گرفت، تحول در درون رسانه ها اتفاق افتاد و با شبکه های اجتماعی و همبستگی شهروندان منفرد، اقتدار دولتها در تمام دنیا کاهش یافت.  

وی تصریح کرد: اتفاقاتی که در مهر و آبان در کشورمان افتاد، اتفاقات عجیبی بود و حاکی از اهمیت فوق العاده رسانه بود؛دشمن این قدرت را بهتر فهمید و ما شاهد گسستی در اغتشاشات اخیر بودیم که مؤلفه های مختلفی داشت. 

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری عظیم دشمن، تصاعد شبکه ای که میتوانست در اختیار وحدت قرار گیرد، در اختیار تفرقه قرار گرفت؛ در این تصاعد آنچه باعث تهدید و یا فرصت می شود، تنها اخبار و اطلاعات نیست، بلکه توزیع اعتماد و حمایت است.  

دکتر شهریاری گفت: ویژگی مؤلفه قدرت منفرد، تولید زنجیره اعتماد و گریز از مقررات دولتی است که حاکمیت دولتها را تقلیل می دهد و دنیا را دچار تحول می کند و اتفاقات مهر و آبان، از بستر همین تصاعد شبکه ای شکل گرفت.  

وی با تاکید بر اینکه، امروز هر فرد یک رسانه است، گفت: ما یک سری صدای نشنیده داشتیم،  وقتی این تصاعد شبکه ای شکل گرفت، این صداها شنیده شد و دشمن از شنیده نشدن برخی صداها در کشورمان، سوء استفاده کرد.  

دبیر کل مجمع تقریب خاطر نشان ساخت: قدرت شبکه منفرد اقتضا می کند که این حرفها شنیده شود؛ لذا توجه به بسیج شبکه ای، باید مورد توجه قرار گیرد.باید زنجیره حمایتی مقاومتی خود را تولید و شبکه های خود را فعال کنیم، به سمت خصوصی سازی رسانه پیش برویم که در غیر این صورت شکست می خوریم.  

وی در پایان تاکید کرد: ما باید تفکر نقدی را در بین خود فعال کنیم و به مخالفان و ناقدان خود اجازه بدهیم،آرای خود را بیان کنند.

ارسال نظر