وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی
۱۴۰۲/۱۱/۱۷ ۱۰:۳۱ 209

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای منتشر کرد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن بیانیه به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْكَافِرِينَ يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَلِكَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ؛ 

اى كسانى كه ايمان آورده‌اید! هر كس از شما، از آيين خود بازگردد، به خدا زيانى نمی‌رساند؛ خداوند جمعیتی را می‌آورد كه آن‌ها را دوست دارد و آنان (نيز) او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع و در برابر كافران سرسخت و نيرومندند؛ آن‌ها درراه خدا جهاد می‌کنند و از سرزنش هيچ ملامتگرى هراسى ندارند اين، فضل خداست كه به هر كس بخواهد (و شايسته ببيند) می‌دهد؛ و (فضل) خدا وسيع و خداوند داناست». 54 سوره مائده

انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی شعاع نوری از انقلاب بزرگ رسول خدا صلی الله علیه و آله در صدر اسلام بود که با کنار زدن بت‌های سنگی و چوبی و انسان‌های بت نمای زمان , زمینه استقرار حاکمیت "لا اله الا الله " را در میان امت ها و انسان‌های زجر کشیده از ظلم و جور طاغوتیان فراهم ساخت. 

نبی مکرم اسلام(ص) با حکم الهی و به همراهی کسانی که بااو بودند بساط شرک وظلم را به بستر عبودیت  وحقانیت تبدیل کرد وپس ازقرن ها امام خمینی (ره) با همراهی ومجاهدت امت مسلمان سیره پیامبررا احیا نمود.

انقلاب اسلامی ایران با همان منطق و با همان آرمان تحقق یافت و با تولید گفتمان تحول در مسیر حرکت رو به رشد بشریت  بر اساس آیات قرآن کریم و فرامین رسول اعظم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام در صراطی مستقیم، استوار ایستاد و خود  تکیه‌گاهی شد برای همه آنانی که چشم به حضورمنجی و دل به یاری او داشتند. 

بارهبری امام راحل ومقام معظم رهبری مدظله العالی  وهدایت وتبیین علمای جهان اسلام فرهنگ ایستادگی و مقاومت بار دیگر احیا شد و پس از مدتی کوتاه در میان آحاد مسلمانان جهان گسترده گشت و همچون مدالی پر افتخار به کوری چشم دشمنان در سینه یکایک مسلمانان آزاده عالم نشست. 

مردم فلسطین، عراق، یمن، افغانستان، سوریه، لبنان و سایر بلاد اسلامی ندای حق طلبانه انقلاب اسلامی ایران را که برآمده از ایمان و اخلاص بود به خوبی دریافتند، پذیرفتند و همراهی کردند. 

اکنون انقلابی بودن در بین مردم مسلمان ارزش است وآن ها دین بدون مبارزه با استکبار و ظالمان، و همزیستی با دشمنان خدا و بشریت را باطل می‌داند. 

حملات پی در پی دشمنان اسلام  به مردم بی‌دفاع فلسطین و یمن و کشتار وقیحانه مسلمانان در کشورهای اسلامی برای خاموش کردن همین روحیه انقلابی و شکست مقاومت آنان است. 

عداوت ومقابله همه جانبه آمریکای تروریست و رژیم منحوس صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران و علاقمندان به آن ناشی از هراسی ست که از نشر و صدور فرهنگ ناب محمدی(ص) و اسلام حقیقی و مقاوم از این کشور انقلابی به جهان دارند و سبب اتحاد روزافزون لشکریان خدا می‌شود. 

امازورگویان عالم بدانند که حق خاموش شدنی نیست و به اثبات تاریخ، اگرچه ظالمان چند روزی را در مستی قدرت گذراندند ولی با اراده قادر لایزال و به دست سربازان مخلص خدا نابود و مضمحل شده وخواهند شد. 

اکنون که عصر تقابل حداکثری جبهه حق وباطل در ساحت های گوناگون اعتقادی و عملی عیان گشته بیان روشن وفرمان صریح الهی «فَاسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ وَ لا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصیرٌ.»  راه همه مسلمین و حق جویان عالم است و غایت این راه جزسعادت وپیروزی یاران خدا ونابودی و خسران دشمنان اونخواهدبود.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی عزتمندانه انقلاب اسلامی ایران را به مردم شریف ایران و همه دوستان و علاقمندان در سراسر جهان تبریک و تهنیت می‌گوید و برای سربلندی و پیروزی بیش از پیش آحاد مسلمانان و مستضعفان عالم از درگاه الهی طلب توفیق می‌نماید.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

ارسال نظر