وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بیداری اسلامی؛ هدف قیام امام حسین علیه السلام
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۰:۲۹ 277
آیت الله بهشتی در گفتگو با تقریب:

بیداری اسلامی؛ هدف قیام امام حسین علیه السلام

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: نظر سید الشهدا گسترده است؛ هدف و نظر اصلی سیدالشهدا مبارزه با ظلم و ستم ، انحراف و عواملی بود که هستی و بقای اسلام را تهدید می کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، هدف قیام امام حسین(ع) را بیداری امت اسلامی دانست و اظهار داشت: حضرت امام حسین(ع) با اقدامی حساب شده درصدد بیداری امت اسلام و احیای آن برآمدند؛ به طوری که امت اسلامی را با حرکت خود آگاه ساختند.

وی افزود: خلاصه مکتب سید الشهدا حفظ مقدسات ، مبارزه با ظلم و ستم بوده است، از این رو فرمودند" هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة"، تسلیم  زور و ستم نخواهم شد.

وی ادامه داد: نظر سید الشهدا گسترده است؛ هدف و نظر اصلی سیدالشهدا مبارزه با ظلم و ستم ، انحراف و عواملی بود که هستی و بقای اسلام را تهدید می کرد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم عنوان کرد: این مسئله سبب شد، آن حرکت تاریخی حساب شده را انجام دهند و سپس می فرمایند: "هَیهاتَ مِنا الذلةُ، یأْبَی‏الله‏ُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُه وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ وَ أُنُوفٌ حَمِیةٌ وَ نُفُوسٌ أَبِیةٌ"؛ ذلت از ما بسیار دور است، و خدا و رسول و مؤمنان و دامن‏‌های پاک و پاکیزه و افراد با حمیت و نفوس با غیرت آن را برای ما نمی‌‏پسندند.

این استاد دانشگاه، تصریح کرد: این بیان بسیار مهم و نگاه وسیع امام به بشریت است؛ یعنی هر انسانی با هرآئینی تسلیم ذلت و ظلم نشود همانطور که گاندی یک فرد غیر مسلمانی بلکه مشرک، می گوید من از مکتب امام حسین(ع) الهام گرفتم و پرچم مبارزه با ظلم و ستم را برافراشتم تا ملت هند را نجات دهم.

وی در پایان تاکید کرد: امام حسین(ع) علاوه بر آنکه به شیعه و مسلمانان نظر ویژه ای دارند، به تمام بشریت نیز عنایت دارند؛ باید در هر زمان و مکان در عالم، پرچم امام حسین(ع) را به اهتزار در آورد و آن را به جهانیان شناساند و بدان افتخار کرد.

ارسال نظر