وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
توجه به فضای نخبگانی در حوزه وحدت بسیار مهم است
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۲:۱۳ 136
آیت الله فرحانی در گفتگو با تقریب:

توجه به فضای نخبگانی در حوزه وحدت بسیار مهم است

آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب توجه به فضای نخبگانی در حوزه وحدت را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: در عصر حاضر بهترین مفسر اندیشه امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری هستند که از ابتدا در این فضا اندیشه ولایت را کارا ارائه کردند.

وی افزود: این مسئله را باید در اتاق های اندیشه ورز حوزوی مورد توجه بیشتر قرار داد تا آثار و برکات خود را نشان دهد؛ در فضای حوزه و دانشگاه خلاء این مسئله به شدت احساس می شود و باید به این ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفت و برای تحقق این اهداف دکترین ولایت را کارا نشان داد و از این مجموعه ها حمایت کرد تا تحقق یابد.

وی عنوان کرد: حضرت امام(ره) توانست دکترین ولایت را راه تحقق اهداف راهبردی جهان اسلام نشان دهد، برای مثال در لبنان شیعه، سنی و مسیحی لبنانی، مدلی از ولایت بوده اند.

وی ادامه داد: این کارایی را فضای تقریب فراهم کرده است؛ بنابراین فضای نخبگانی که  به حمدلله توسط حضرت امام در قم راه اندازی شد، قریب به هزار شاگرد مؤثر ایشان توانستند، این فضا را به عنوان " مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ" جا بیاندازند، توانست کار را تمام کند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مهمترین طرق وحدت این است که سیره امامین انقلاب یعنی امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری که منطبق با سیره اهل بیت علیه السلام است را الگو قرار دهیم.

وی در ارتباط با نقش دانشگاه ها و پژوهشگاه ها در مسئله وحدت و تقریب اذعان داشت: راه اندازی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها تقریبی، شناخت نسبت به اهل بیت و امامین انقلاب و تحلیل شرایط تاریخی را می افزاید که به عنوان مثال می توان از حرکت حضرت امیر، حرکت سیدالشهداء و حرکت امام صادق و امام باقر صلوات الله علیهم اجمعین در انقلاب اسلامی، انقلاب سیدالشهداء و انقلاب صادقین علیهم السلام نام برد.

وی اضافه کرد: شناخت این نیاز به اتاق های فکر است و شناخت سیره امامین انقلاب و انطباق آن با ضرورت ها، اهمیت پژوهشگاه ها، دانشگاه ها و اتاق های اندیشه ورز گامی بسیار موثر در این عرصه می باشد.
 

ارسال نظر