وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
جهل بزرگترین دشمن امت اسلامی است/ مقاومت، صهیونیسم را نابود می‌کند
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۰۸:۱۷ 1092
رئیس شورای اسلامی اهل بیت آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با تقریب؛

جهل بزرگترین دشمن امت اسلامی است/ مقاومت، صهیونیسم را نابود می‌کند

رئیس شورای اسلامی اهل بیت آفریقای جنوبی، جهل را بزرگترین دشمن برای یک امت دانست که باعث کشتار مسلمانان شده است.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «شیخ شعیب بولی»، رئیس شورای اسلامی اهل بیت آفریقای جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب در حاشیه سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که چندی پیش در تهران برگزار شد، اظهار کرد که مجمع تقریب مذاهب اسلامی از سوی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) تاسیس شد و امام خامنه‌ای (حفظه الله) راه امام خمینی (ره) را ادامه می‌دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه مجمع تقریب مذاهب اسلامی سازمانی بسیار مهم برای تقویت وحدت بین مسلمانان است، افزود: «ما مسلمانان متاسفانه توسط جهل با هم دشمن شده‌ایم و من همیشه می‌گویم که جهل بزرگترین دشمن امت است و باعث شده که مسلمانان یکدیگر را بکشند.»
 
شیخ شعیب بولی به جنگ در سوریه و یمن اشاره کرد و گفت: «همانطور که می‌دانید ما بیش از 50 کشور مسلمان داریم و همه آنها با هم مشکل دارند و اثری از امت واحد وجود ندارد. ما فقط زمانی یک امت واقعی خواهیم بود که انشاءالله همه مسلمانان متحد شوند.»
 
رئیس شورای اسلامی اهل بیت آفریقای جنوبی درمورد اسلام در آفریقا اظهار کرد: «آفریقا قربانی استعمار بوده است. اگر به بسیاری از کشورهای معروف به «کشورهای آفریقایی فرانسوی» نگاه کنید، آنها توسط فرانسه استعمار شدند و ادعا می‌کنند به مردم استقلال می‌دهند.»
 
وی افزود: «این کشورها ادعای استقلال دارند و همچنین ادعا می‌کنند که برای منطقه تمدن به ارمغان آورده‌اند. بربرهای استعمارگر به قاره‌ای آمدند که متمدن بود، ثروتمند بود و همه چیز داشت. آنها به این کشورها آمدند تا همه چیز را بدزدند و به نفع خودشان استفاده کنند.»
 
شیخ بولی در رابطه با نقش سازمان‌های دولتی برای مبارزه با این استعمارگری، خاطرنشان کرد: «ما در از بین بردن استعمار و آپارتاید بسیار موفق هستیم. اما متاسفانه واقعیت این است که برخی افراد در دولت روابط بسیار نزدیکی با امپریالیسم، به ویژه آمریکا و بریتانیا دارند.»
 
رئیس شورای اسلامی اهل بیت آفریقای جنوبی در پایان سخنان خود مسئله فلسطین را مسئله بسیار مهمی دانست که جهان اسلام و دوستداران صلح و عدالت با آن مواجه هستند.
 
وی تصریح کرد: «دغدغه فلسطین مسئله عدالت است. ما در قبال مردم فلسطین مسئولیت داریم و یکی از دلایلی که فلسطین هنوز آزاد نشده است، عدم وحدت در امت است. من در سخنرانی خود گفتم شرایط طوری است که انگار امت وجود ندارد. اگر جهان اسلام بیش از دو میلیارد نفر است، چرا این مشکلات را در بین خود داریم؟ چرا فلسطین هنوز آزاد نشده است؟»
 
شیخ بولی همچنین به مقاومت اشاره کرد و گفت: «البته مقاومت هم منتظر نمی‌ماند تا مردم دور هم جمع شده و با هم متحد شوند. مقاومت کاری که باید بکند را انجام می‌دهد. مقاومت، صهیونیسم را نابود می‌کند و به خواست خدا فلسطین آزاد می‌شود.»

ارسال نظر