وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حج، امت اسلام را تحت لوای وحدت قرار می دهد
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۰۸:۱۴ 320
ماموستا خاتمی در گفتگو با تقریب:

حج، امت اسلام را تحت لوای وحدت قرار می دهد

امام جمعه اشنویه، بیان کرد: در ایام حج تمام فرق و مذاهب اسلامی یکپارچه خواهند شد و امکان آنکه کسی بخواهد مذهب و فرقه کسی را تشخیص دهد، وجود ندارد؛ در حقیقت همدلی ، همصدایی ، همنوایی و هم رنگی و بسیاری از فضائل وحدت در این روزها و شب ها هویدا است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا سیدمصطفی خاتمی امام جمعه اشنویه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به آیه ای از قرآن کریم پیرامون اهمیت ایام حج ، اظهار داشت:  خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: "فَإِذَا أَفَضْتُمْ مِنْ عَرَفَاتٍ فَاذْكُرُوا اللَّهَ عِنْدَ الْمَشْعَرِ الْحَرَامِ ۖ"؛ پس آن گاه که از عرفات بازگشتید در مشعر ذکر خدا کنید و به یاد خدا باشید، لذا در این ایام یاد خدا کردن و دعا نمودن بسیار تاکید شده است.

ماموستا خاتمی افزود: ؛ مشاهده می کنیم تمام فرق و مذاهب اسلامی یکپارچه خواهند شد و امکان آنکه کسی بخواهد مذهب و فرقه کسی را تشخیص دهد، وجود ندارد و همه تحت لوای اسلام اعمالی واحد انجام می دهند که وحدت را به منصه ظهور می رساند.

وی ادامه داد: در حقیقت همدلی ، همصدایی ، همنوایی و هم رنگی و بسیاری از فضائل وحدت در این روزها و شب ها هویدا است.

امام جمعه اشنویه تصریح کرد: عید قربان و انجام مناسک حج همه از نمادهای وحدت هستند؛ امتی با لباس و اعمالی واحد تجلی بخش وحدت می باشد.

وی اضافه کرد: با انجام وقوف عرفه ، تمام حاجیان در صحرای عرفات حضور بهم می رسانند و بعد از پایان ده روز ابتدایی حج حاجیان خود را برای برپایی عید سعید قربان آماده می کنند.

وی عنوان کرد: در این روزها همه رنگ خود را باخته و با رنگی واحد در کنار یکدیگر حاضر می شوند که در واقع و در پایان این دهه خداوند پاداش مومنان و مومنات را عطا می فرماید.

وی در پایان تاکید کرد: انجام رمی عقبه و دوری از شیطان این پیام را برای امت اسلامی دارد که با شیطان صفتان و کسانی که پیرو شیطان هستند به مانند اسرائیل و آمریکا مقابله نموده و مبارزه با این شیطان صفتان را از اعمال خود بدانند.

ارسال نظر