وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حضرت علی (ع) محور وحدت و الگوی عمل و عدالت است
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۰:۱۲ 604
مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی:

حضرت علی (ع) محور وحدت و الگوی عمل و عدالت است

ماموستا کریمی اظهار کرد: امام علی (ع) حتی مواجب خوارج را قطع نکرد و برخورد ایشان با مخالفین براساس عدالت بود و حتی در هنگام شهادت هم نسبت به ضارب خود عدالت را رعایت کردند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در وبینار بین المللی مسئله غدیر از منظر مذاهب اسلامی که عصر امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با حضور علمای شیعه و سنی برگزار شد، اظهار داشت: شخصیت و سیره امام علی(ع) به عنوان محور وحدت بحث بزرگ و مهمی است؛ شخصیت امام علی(ع) تربیت شده شخصیت رسول الله(ص) است و فارغ التحصیل مدرسه ایشان بودند.

وی افزود: آیات و روایات مختلفی در مورد اصحاب پیامبر(ص) داریم، برخی شامل همه اصحاب و مسلمانان می‌شود و برخی دیگر اختصاصی و به خصوص در مورد شخصیت امام علی(ع) است. از جمله در آیه مباهله است که طبق آیه صریح قرآن در این آیه عبارت "انفسنا" حضرت امام علی (ع) را به عنوان جان پیامبر(ص) مطرح کرده است.

وی افزود: در صحیح بخاری در مورد امام علی(ع)  روایت "أنت منّي وأنا منك" آمده است و همین تعبیر را برای امام حسین(ع) هم داریم. باید بدانیم که هرکس از حضرت علی(ع) متنفر باشد جزو منافقین است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصریح کرد: طبق گفته پیامبر (ص) در حکومت امام علی(ع) آزادی در تقوی، عمل و عدالت را به وضوح شاهد بودیم. آن حضرت(ع) الگوی عمل و عدالت است؛ حتی شمشیر کشیدن در حکومت عدل علی (ع) برای انداختن شمشیر ظلم بود که درسهایی برای ماست.

ماموستا کریمی اذعان کرد: امام علی(ع) حتی مواجب خوارج را  قطع نکرد و برخورد ایشان با مخالفین براساس عدالت بود و حتی در هنگام شهادت هم نسبت به ضارب خود عدالت را رعایت کردند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تاکید کرد: بنابراین باید از امام علی(ع)  به عنوان محور وحدت و اجتماع یاد کنیم، خداوند به عنوان جان پیامبر(ص) و خود پیامبر(ص) از امام علی (ع) به عنوان مولا یاد می‌کنند لذا امام علی (ع) جایگاه ویژه ای دارد و هر تعبیری که اهل سنت از این حدیث تفسیر کنند مورد قبول شیعه هم است.

وی در پایان گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند مسیر علی(ع) مسیر من است بنابراین علی(ع) را دریابیم و از او کمک بخواهیم و از نهج البلاغه که همیشه به روز است و کهنه پذیر نیست بیش از پیش بهره ببریم و از آن غافل نشویم.

ارسال نظر