وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
حضور یکپارچه امت اسلامی در مراسم حج، اوج تحکیم وحدت اسلامی است
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۳:۱۷ 326
مولوی فاروقی در گفتگو با تقریب:

حضور یکپارچه امت اسلامی در مراسم حج، اوج تحکیم وحدت اسلامی است

امام جمعه اهل سنت بیرجند، بیان کرد: حضور حاجیان در صحرای عرفه و انجام مناسک حج در یک نقطه و ایامی خاص نمونه ای از تقریب و تحکیم انسجام واتحاد رویه امت اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوي غلام حیدر فاروقی مدیر حوزه علميه الصدیق  و امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، حضور جمعی از مسلمانان در مناسک حج و یک مکان خاص و واحد را نقطه قوت و مایه تحکیم وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: ملاقات مسلمانان در مکانی واحد و ایجاد ارتباط نزدیک موجب نزدیکی دل ها و قلوب مومنین و مومنات به یکدیگر شده است.

مولوی فاروقی، افزود: از پیامبراسلام(ص) روایت شده است که بهترین عبادات در ده روز ابتدایی و دهه اول ذی الحجه قرار داده شده است.

مدیر حوزه علميه الصدیق در ادامه تصریح کرد: در پایان این ده روز، تکریم عید سعید قربان بسیار تاکید شده است؛ روزه گرفتن در این ایام بسیار دارای ارزش و اهمیت می باشد و بدان تاکید شده است، زیرا انجام اعمال آن موجب بخشش گناهان می شود.

مولوی فاروقی در پایان تاکید کرد: حضور حاجیان در صحرای عرفه و انجام مناسک حج در یک نقطه و ایامی خاص نمونه ای از تقریب و تحکیم انسجام واتحاد رویه امت اسلامی است.
 

ارسال نظر