وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دیدار دبیرکل مجمع تقریب با رئیس اسبق سازمان محمدیه اندونزی
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۰۸:۲۰ 509

دیدار دبیرکل مجمع تقریب با رئیس اسبق سازمان محمدیه اندونزی

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری و هیئت همراه که به اندونزی سفر کرده اند، با عقيل سراج عضو شورای عالی مجمع تقریب و رئیس اسبق سازمان محمدیه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کردند.
 

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حکیم الهی نماینده دفتر مقام معظم رهبری در این دیدار به ذکر سوابق تحصیلی و کاری دکتر شهریاری در قوه قضائیه،  شورای عالی فضای مجازی، مرکز تحقيقات کامپيوتری علوم اسلامي نور و ... پرداخت.

وی اظهار داشت:دکتر شهریاری از اساتید حوزه در قم و تهران بوده و به تدریس فقه خارج مشغول هستند، کتابهای فراوانی در فقه و علم اجتماع به زبان عربی دارند و هدفشان از آمدن به اینجا، ایجاد زمینه همکاری در زمینه  تقریب و وحدت امت اسلامی است؛ آن هم در زمانی که فرقه های ضاله ای مثل داعش، القاعده و گروههاي سلفي و تكفيري در كشورهاي اسلامي جولان می‌ دهند.

حکیم الهی در ادامه به معرفی دیگر اعضای هیئت ایرانی، از جمله دکتر حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی معاون بین الملل مجمع تقریب، محسن مسچی معاون امور ایران  مجمع تقریب، اسماعیل نوری معاون فرهنگی مجمع، ابراهیمی رایزن فرهنگی ایران در مالزی و رونقی سرپرست سفارت ایران در اندونزی پرداخت.

عقيل سراج در این دیدار، ضمن خوش آمدگویی به دبيركل مجمع تقریب و هيئت همراه، اظهار داشت: در كشور اندونزی 22 هزار دانشكده مستقل داريم كه وابسته به حكومت نيستند و شخصي اداره مي شوند و حكومت دخالتي در امور ما ندارد.

وی ادامه داد:علم آموزان در اینجا در زمينه نحو و صرف و بلاغت، قرآن و زبان عربی و انگلیسی مشغول به تحصیل هستند.

عضو شورای عالی مجمع  تأکید کرد: اسلام دین محبت است که از طریق دوستی و محبت آمده نه از طریق جنگ و کارزار و زورگویی؛ وی همچنین گفت:علمای زیادی از انحاء کشورهای اسلامی از جمله شیخ ابراهیم سمرقندی جهت تدریس علوم قرآن به کشور ما آمدند.

وی افزود: ارتباط ما با دیگر کشورهای اسلامی مثل ایران، تركيه، مصر و مغرب و كشورهاي حوزه خليج فارس و دیگر كشورهاي اسلامي خیلی خوب و مثمرثمر است و بسیاری از طلاب ما خواهان آمدن به ايران جهت ادامه تحصيل هستند.

عقیل سراج گفت: اندونزي متشكل از 17000 جزيره است كه حدود 270 ميليون نفر در آن ساكن هستند و مسلمانان 87 درصد آن را تشكيل مي دهند و ما دوست‌داران رسول خدا(ص) و اهل بيت پیامبر(ص) هستیم، دانش آموزان ما فقط در زمینه علوم اسلامی مشغول به تحصیل نیستند، بلکه در رشته طب و هندسه و فیزیک نیز ما دانشجو و دانش آموز داریم.

دکتر حمید شهریاری هم در این دیدار با اشاره به حدیث "كَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْني فَمَنْ دَخَلَ حِصْني اَمِنَ مِنْ عَذابي" گفت: اولين اصل در اسلام توحيد است؛ به معنای اينكه خداوند واحد و صمد و ابدی است.

وی در ادامه به تشریح مراحل خلق آسمان و زمین و انسان پرداحت و گفت: خداوند انسان را از نطفه ای خلق کرد و تکوین داد و در نهایت به سوی او باز خواهیم گشت؛ اما انسان نیاز به هدایت دارد تا به صراط مستقیم برود و راه را برای رسیدن به آفریدگارش نشانش دهند تا به هدف که کلمه توحید است، برسیم. خداوند با اوامر و نواهي برای هدایت ما صراط مستقیم را به ما معرفی کرد و بر ماست كه به اوامر الهي گوش فرا داده و اطاعت کنیم تا به مقصد نهایی و بهشت برین وارد شویم. خداوند این راه را از طریق انبیاء و رسولان به ما نشان داد. 

وی خاطر نشان کرد: کلمه «لا الله الا اله» انسان را از جهنم نجات می دهد و هرکه وارد این اسم شد، مسلمان است و مسلمان می‌بایستی به مسلمانی دیگرانی که این کلام را به کار برده اند، معترف باشد و از تکفیر ایشان بپرهیزد.

دبیرکل مجمع تقریب گفت: متاسفانه در جهان اسلام شاهدیم که خیلی از فرق اسلامی همدیگر را تکفیر می کنند و قیم سه گانه اسلام را مراعات نمی کنند. پیامبر (ص) فرمودند:خداوند بر «المودة في القربى» تاكيد داشته اند. مودت شدت حب است و كسي كه به اين آيه عمل کند، محب اهل بيت(ع) است. 

وی ضمن قدردانی از میزبانی عقیل سراج تأکید کرد: بر ماست كه به اخلاق اسلامي مزين شويم.

ارسال نظر