وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دیدار دبیرکل مجمع تقریب با سید عمار حکیم
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۱۱:۰۴ 533

دیدار دبیرکل مجمع تقریب با سید عمار حکیم

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با سید عمار حکیم رئیس جریان حکمت ملی عراق، دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب،سید عمار حکیم پیرامون این دیدار گفت: با حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیر کل مجمع تقریب دیدار و ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، هماهنگی خوب بین عراق و ایران برای برگزاری موفق پیاده روی اربعین و استقبال زائرین از این راهپیمایی و تلاش برای ترویج آن را ستودیم.

وی ادامه داد: در این دیدار بر اهمیت حفظ وحدت بین مذاهب اسلامی و نقش پیروان اهل بیت(ع) در آن تاکید شد؛ همچنین بر قرار گرفتن پیروان اهل بیت(ع) به عنوان محور وحدت و اساس پایداری آن تأکید کردیم. 

سید عمار حکیم گفت: در این دیدار همچنین پیرامون چالشهای جوامع اسلامی از جمله مواد مخدر  و هجوم فرهنگ بیگانه  بحث و گفت‌وگو و بر ضرورت مقابله با آنها از طریق وضع قوانین لازم و مصونیت سازی جوانان از نظر فرهنگی و فکری تاکید کردیم.

رئیس جریان حکمت ملی عراق افزود:طرفین بر اهمیت هماهنگی و ارتباط بین نمادهای اجتماعی و مذهبی جوامع اسلامی و ضرورت این ارتباط در تداوم گفت‌وگو بین احزاب و گروه‌های منطقه وحفظ ثبات در آن تاکید کردند.

وی تصریح کرد: در این دیدار همچنین پیرامون وضعیت عراق، گفته شد که عراق در حال حاضر در یک وضعیت ثبات مقبول از نظر سیاسی، امنیتی، اجتماعی و اقتصادی به سر می برد و همه برای حفظ این ثبات مسئول هستیم، چرا که نقش مهمی و مؤثری در صلح و ثبات منطقه و جهان  ایفا می کند.
 

ارسال نظر