وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
فضایل امام علی(ع) بر سایر صحابه
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۰:۱۶ 666
اندیشمند پاکستانی:

فضایل امام علی(ع) بر سایر صحابه

اندیشمند پاکستانی اظهار داشت: امام علی(ع) از اولین کسانی  است که خداوند خبر داده از آنان راضی است و آنها از او راضی هستند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ آفتاب احمد اعوان اندیشمند پاکستانی در وبینار بین المللی مسئله غدیر از منظر مذاهب اسلامی که عصر امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و با حضور علمای شیعه و سنی برگزار شد، گفت: از جمله فضایل امام علی(ع) بر سایر صحابه محبت خدا و رسول او نسبت به ایشان بود،  به طوری که پیامبر(ص) در جنگ خیبر فرمود: همانا فردا این رایت را به مردی که خدا و رسولش(ص) را دوست دارد و نیز خدا و رسول (ص) او دوست دارند، خواهم داد.

وی ادامه داد: امام علی (ع) برای رسول خدا(ص) به منزله هارون برای موسی(ع) بود و شاهد آن آنجاست که پیامبر خطاب به امام علی(ع) می فرماید: أنتَ مِنّی بِمَنزلةِ هارونَ مِنْ مُوسی اِلّاأنـّه لانَبیّ بَعدی؛ همانطور که در جای دیگر خطاب به امام علی(ع) می فرماید: «أما أنت يَا عَلِيُّ فَخَتَنِي وَ أَبُو وُلْدِي وَ أَنْتَ مِنِّي وَ أَنَا مِنْكَ»اما تو یا علی (علیه السلام) داماد من هستی و پدر فرزندان منی و من از تو هستم و تو از من هستی.

آفتاب احمد گفت: پیامبر(ص) امام علی(ع) را به عنوان همسر دختر خود فاطمه(س) انتخاب کرد و او یکی از ده نفری است که پیامبر(ص) به او وعده بهشت داده است؛ او از اولین کسانی که خداوند خبر داده از آنان راضی است و آنها از او راضی هستند.

وی ادامه داد: امام علی (ع) پدر نوه های رسول خدا(ص) یعنی امام حسن(ع) و امام حسین(ع)  سرور جوانان اهل بهشت است.

آفتاب احمد اظهار داشت: آنچه پیامبر(ص) در روز غدیر خم گفت، دلیلی بر فضیلت امام علی(ع) بر سایر صحابه است و حدیث در این باب داریم؛ در مسند احمد از عبدالرحمن ابی لیلی آمده است: شاهد بودم كه امام على(ع) در رحبه مردم را به خداوند قسم مى‌داد كه هركس در روز غدير خم از رسول خدا(ص) شنيده است كه مى‌فرمود: «هركس من مولاى اويم على مولاى اوست» بر خيزد و به آن شهادت دهد.

عبدالرحمن مى‌گويد: دوازده نفر از شركت كننده‌هاى غزوه بدر بلند شدند ـ كه گويا هم اكنون آنان را مى‌بينم ـ و گفتند: شهادت مى‌دهيم كه از رسول خدا(ص) در روز غدير خم شنيديم كه مى‌فرمود: «آيا من سزاوارتر از مؤمنين به خودشان نيستم و همسران من مادران ايشان نيستند؟ ما جواب داديم، بله‌اى رسول خدا(ص). بعد فرمودند: پس هركس من مولاى او هستم على مولاى اوست. خداوندا دوستانش را دوست بدار و با دشمنانش دشمن باش».

وی با ذکر روایات دیگری در باب فضیلت امام علی(ع) گفت: بنابراین هیچ کس نمی تواند فضیلت امام علی(ع) را با این همه شواهد و روایات متواتر منکر شود.

ارسال نظر