وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
قرآن سوزی، میراث مدرن سلمان رُشدی
۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ۱۱:۱۱ 1007

قرآن سوزی، میراث مدرن سلمان رُشدی

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن سوزی، میراث مدرن سلمان رُشدی

علی مقدس

در شب و روزهایی که ثانیه های آن معطر به عطر رمضان است ومسلمانان انتظار شب قدر را برای نزول وحی به قلب رَحمَةٌ لِلعَالَمین را می کشند، خبری ناگوار قلب مسلمین را جریحه دار کرد.

مصحف شریف که به عنوان ثقل اکبر و ازجمله محوری ترین گزاره تقریب، نقشی کاربردی در متحد سازی مسلمانان ایفاگر است، بار دیگر در آتش افراطیان و وارثانِ شیطان، مورد هتک قرار گرفت.

اما لازم به دقت است قرآنی که در دانمارک، آمریکا و یا در سوئد سوزانده و هتک می شود، در امتداد سیاستی است که قریب به نیم قرن گذشته، توسط سلمان رشدی با نگارش آیات شیطانی تعین یافت.

سلمان رشدی در دهه شصت شمسی در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران مشغول جنگ هشت ساله بود و دیگر کشورها همچون فلسطین و لبنان درگیر با اسرائیل بودند و به نوعی تقریب عملی در بین ملت ها در حال شکل گرفتن بود، تلاش نمود با هتک آیات قرآن، بیداری اسلامی را که در برخی کشورها آغاز شده بود،بی اثر جلوه دهد و تقریبی که وحدت آفرین شده بود را به حاشیه ببرد اما هرگز به این امر موفق نشد.

اکنون که کشورهای اسلامی منطقه وارد مرحله جدیدی ازتحول و بیداری  شده اند و مهمتر اینکه سرزمین های اشغالی توسط مجاهدان فلسطینی و ... برای صهیونیست ها و ایادی شیطان نا امن شده است، قرآن سوزی تنها کار ممکن برای سانسور هیمنه پوشالی صهیونیست ها و عدم توانی آنان در تأمین امنیت اشغالگران در آن سرزمین است. آن ها با تمسک به شیوه مدرن یعنی قرآن سوزی، که جسارت آن اقتباس از آیات شیطانی است، با هدف به حاشیه بردن پیروزی های جبهه اسلام و تخطئه گفتمان تقریب، به چنین جنایتی اقدام نمودند. 

اما این سوال مطرح است که چگونه دشمن به چنین جنایت نابخشودنی، تصمیم می گیرد: 

پاسخ این است وقتی بخشی ازجامعه جهانی اسلام  دربرابر سوختن وخاکستر شدن کودکان و شهروندان یمنی، فلسطینی، افغانی، سوری و عراقی سکوت کند و در برابر جریان های ضد تقریبی مانند: داعش و گروه های تکفیری که خلبان مسلمان اُردنی را بدون توجه به احکام اسیر، زنده زنده در آتش سوزاندند و طیف وسیعی از بدنه اسلام در برابر چنین جنایاتی سکوت کرد، آن وقت است که دشمن به خود جرأت چنین جسارتی را می دهد.

زمانی دشمن به قرآن سوزی رو می آورد که آتش فتنه و اختلاف در بین امت اسلام شعله گرفته باشد و شیعه و سنی در گرداب تفرقه گرفتار باشد.

پتانسیل شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی، کمک شایانی به قرآن سوزی خواهد کرد زیرا رسالت شوم دو جریان نامبرده در جهت بستر سازی تفرقه و فرصت سوزی تقریب است که از سوی سازمان های وهابی_صهیونیزم تدوین و تعریف شده است.

اگر جریان های ضد تقریبی بستر هتاکی به قرآن و پیامبر اسلام را نگسترانند، آتش زدن قرآن، بسان آتش نمرود، گلستان می آفریند و همچون انقلاب ابراهیم، بیداری، تقریب و انسجام را به همراه خواهد داشت. 

ارسال نظر