وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
لزوم اجتناب از ایجاد هر نوع اختلاف
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۰:۲۵ 701
آخوند قزل در گفت و گو با تقریب مطرح کرد:

لزوم اجتناب از ایجاد هر نوع اختلاف

«آخوند ناصر محمد قزل» در گفت و گو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، اظهار کرد: حتی در جایی هم که وجود اختلاف موجه و درست هم باشد لازم است از این کار دوری کرده و به سمت وحدت و همدلی حرکت کنیم.

به گفته وی؛ ایجاد وحدت و همدلی در بین امت اسلامی از توصیه های فراوانی است که خداوند در قرآن کریم به دفعات آنرا ذکر کرده است.

مدیر حوزه علمیه عرفانی قازان قایه مراوه تپه، قرآن کریم را محور وحدت امت اسلامی دانست و گفت: قرآن کریم ریسمان الهی آویزان شده از آسمان به زمین است که لازم است مسلمان ها به آن چنگ زنند و متفرق نشوند.

وی، افزود: قرآن از محورهای اصلی وحدت و همدلی بین مسلمانان است که اگر به دستورات و تعالیمی که در آن برای هدایت و ارشاد انسان ها نازل شده عمل شود انسان ها راه سعادت و خوشبختی را خواهند یافت.

به گفته وی؛ یکدلی و همگرایی در نزد خداوند بسیار باارزش بوده و آنرا برای مسلمانان واجب قرار داده است.  

آخوند قزل با اشاره به داستان حضرت موسی (ع) و قوم بنی اسرائیل در (سوره مبارکه طه/94)، «قَالَ يَا ابْنَ أُمَّ لَا تَأْخُذْ بِلِحْيَتِي وَلَا بِرَأْسِي إِنِّي خَشِيتُ أَنْ تَقُولَ فَرَّقْتَ بَيْنَ بَنِي إِسْرَائِيلَ وَلَمْ تَرْقُبْ قَوْلِي»، اظهار کرد: حضرت موسی (ع) بعد از برگشت از کوه طور برادرش هارون را مورد عتاب قرار داد که چرا وقتی دیدی که قوم گمراه شده و به گوساله پرستی روی آورده اند جلو آنها را نگرفتی، هارون هم گفت: «ای پسر مادرم! نه ریش مرا بگیر و نه سرم را، من ترسیدم که بگویی: میان بنی اسرائیل تفرقه و جدایی انداختی و سفارش مرا [در حفظ وحدت بنی اسرائیل] رعایت نکردی.

وی، ادامه داد: حضرت هارون (ع) از ایجاد اختلاف بین قوم بنی اسرائیل پرهیز کرد؛ گرچه وجود اختلاف بین این قوم به نفع پیامبر الهی باشد.

امام جمعه اهل سنت قازان قایه مراوه تپه در پایان خاطر نشان کرد: لازم است منافع کوچک را فدای منافع بزرگ ایجاد وحدت و همدلی در بین مردم نکنیم و بر اجرای این امر مهم پایبند باشیم.

ارسال نظر