وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۴۰۳/۰۱/۱۸ ۰۸:۳۹ 116
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

ما باید اقدامات عملی را به نفع ملت فلسطین انجام دهیم

حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری تأکید کرد: در تلاشیم اجلاس‌های منطقه‌ای دفاع از فلسطین را در سراسر جهان اسلام برای دستیابی به وحدت و همبستگی بیشتر کشور‌های اسلامی برگزار کنیم.


به گزارش خبرگزاری تقریب، نمایندگان جهان اسلام در اجلاس بین المللی طوفان الاقصی در مالزی در قالب بیانیه پایانی با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام خمینی رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز جهانی قدس بر حضور گسترده، متفاوت و پر رنگ مردم دنیا در راهپیمایی این روز جهانی تأکید کردند.

در بخشی از بیانیه پایانی این اجلاس آمده است: جمعیت جهان در حمایت از مردم بی گناه فلسطین و قربانیان اصلی رژیم آپارتاید اسرائیل در ۷۵ سال اخیر، فردا تظاهراتی متفاوت و پرشور برگزار می‌کنند.

اجلاس بین المللی طوفان الاقصی با حضور ده‌ها سازمان مردم نهاد، علما، اندیشمندان، نماینده ویژه کشورمان و چند کشور آسیائی همچون اندونزی، سنگاپور، مالزی، تایلند، پاکستان، یمن و ایران با هماهنگی و مشارکت جمعی از سازمان‌های بین المللی بویژه به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کشورمان در آستانه روز جهانی قدس با هدف اتحاد و همبستگی بیشتر جهان اسلام و دنیا در مالزی برگزار شد.

محمد عزمی، رئیس شورای سازمان‌های اسلامی مردم نهاد مالزی گفت: صاحب نظران و شخصیت‌های بیش از پنجاه تشکل دولتی و مردمی بویژه نمایندگان چندین کشور در این اجلاس بین المللی سعی کردند با بیداری وجدان بشری و همراهی اجماع جهانی، ضمن توقف روند جنایات بی شمار رژیم جلاد اسرائیل در کشتار غیر نظامیان بر آزادی فلسطین پافشاری کنند.

سید ابراهیم سید نوح، رئیس کمیسیون حمایت از فلسطین پارلمان مالزی نیز تصریح کرد: حمایت از آوراگان غزه در پی افزایش جنایات جنگی و تداوم نسل کشی رژیم صهیونیستی نه فقط در بین کشور‌های اسلامی که در میان کشور‌های غربی و حتی برخی از حامیان سابق این رژیم نیز گسترش یافته به طوری که تغییر نگرش جهانی در جهت حمایت از فلسطین، تل آویوو را منزوی کرده است و به مدد الهی موجب شکست اشغالگران و آزادی فلسطین خواهد شد.
تجلیل از فعالان حوزه دفاع از غزه و فلسطین بویژه تقدیر از سفیر کشورمان و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ایران، پایان بخش این اجلاس بود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی کشورمان نیز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در کوالالامپور تصریح کرد: در تلاشیم اجلاس‌های منطقه‌ای دفاع از فلسطین را در سراسر جهان اسلام برای دستیابی به وحدت و همبستگی بیشتر کشور‌های اسلامی برگزار کنیم.

ارسال نظر