وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ماه مبارک رمضان وسیله ای برای تحکیم وحدت امت اسلامی است
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۰:۴۹ 747
ماموستا قادری در گفتگو با تقریب:

ماه مبارک رمضان وسیله ای برای تحکیم وحدت امت اسلامی است

ماموستا ملاقادر قادری عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ضیافت الهی اظهار داشت: ماه رمضان با تمام خصوصیات و ویژگی های خاصی که دارد، می توان این ماه عزیز را ماه همدلی ، اتحاد  و وحدت نامگذاری کرد.

وی افزود:  از ماه هایی که بسیار مهم و مغتنم شمرده شده است، ماه مبارک رمضان است و در این راستا یکی از بهترین عبادات این ماه عظیم، روزه می باشد؛ در حقیقت روزه از جمله عوامل مهم وحدت ، خیر و برکات برای امت اسلامی است، مسلمانان به هنگام اذان بر سر یک سفره جمع می شوند و با یک اذان روزه خود را باز می کنند و نماز جماعت را به پا می دارند.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت عنوان کرد: در واقع ماه مبارک رمضان یک امانت بزرگ و وسیله مهمی برای ایجاد وحدت بین مذاهب اسلامی و ادیان الهی به شمار می آید.

وی ادامه داد: از زمانی که خداوند متعال هستی را خلق کرد و تعداد ماه ها و فصول را دوازده قسمت تعیین نمود، ماه مبارک رمضان به برکت قرآن کریم دارای جایگاه و منزلت ویژه از سوی خداوند متعال قرار گرفت.
 
ماموستا ملاقادر قادری بیان کرد: ماه مبارک رمضان یکی از ماه های مبارکی است که پیامبر اکرم(ص) در وصف آن می فرماید: "شهر العظیم المبارک"، ماه رمضان، ماه بزرگ و مبارکی است و در حقیقت یک مدرسه‌ برای خودسازی است که از جانب خداوند به ما ابلاغ شده است، باید هر سال در این مدرسه شرکت کنیم و درس صبر ، صدق و راستی ، درستی، شجاعت و وحدت بیاموزیم زیرا این مدرسه تربیت انسان با دستور خداوند متعال و توصیه رسول او تشکیل شده است.

وی در پایان تاکید کرد: از اهداف روزه داری این است که مسلمین روزه دار با تقرب و دعا از خداوند متعال بخواهند که امت اسلامی در اقصی نقاط عالم از ظلم و شر استعمارگران و مستکبران نجات یابند و در ادامه باید موقعیت مهم این ماه را درک کرده تا بتوانیم در جهت حفظ ایمان و ایجاد وحدت گام های بلندی برداریم.

ارسال نظر