وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
محرم؛ مظهر وحدت امت اسلامی / امام حسین علیه السلام متعلق به تمام امتهاست
۱۴۰۲/۰۴/۳۱ ۱۰:۲۴ 275
حسینی شاهرودی در گفتگو با تقریب:

محرم؛ مظهر وحدت امت اسلامی / امام حسین علیه السلام متعلق به تمام امتهاست

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد:همراهی و قبول امام حسین(ع) در واقع یعنی رهایی از بند ستم و ظلم، فلذا محرم و عاشورا می تواند برای تمام مسلمین عالم مظهر وحدت امت اسلامی باشد زیرا این موضوع مورد اتفاق تمام مذاهب اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب امام حسین(ع) را نماد مبارزه با ظلم و هدایت امت اسلامی از گمراهی دانست و اظهار داشت: پیامبر اسلام فرمودند: مَکتوبٌ عَن یمینِ العَرشِ:" إنَّ الحُسَینَ مِصباحُ الهُدی وسَفینَةُ النَّجاةِ "،همانا حسین چراغ هدایت و کشتی نجات است؛ امام حسین(ع) متعلق به تمام امت اسلامی و بلکه حتی امت های دیگر است.

وی افزود: ایشان دارای دو ویژگی هستند؛ هم سفینه نجات و نیز چراغ هدایت هستند، در نتیجه حضور در کشتی اهل بیت(ع) سبب نجات بشریت خواهد شدو از سویی عدم توجه به چراغ هدایت، گمراهی در ضلالت و تاریکی را به همراه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: مسلمانان و بخصوص شیعیان راه امام حسین(ع) را پذیرفته اند؛ زیرا به این نتیجه رسیده اند که پیروزی و سعادت در مسیر امام حسین(ع) تحقق خواهد یافت.

شاهرودی اضافه کرد: ایشان نور هدایت برای هر فردی است که او را بپذیرد؛ گاندی که فردی مسلمان نیست امام حسین(ع) را پذیرفت و ایشان را الگوی خود قرار داد و هندوستان را نجات داد؛ در تاریخ داریم که افرادی حتی دینی ندارند ظلم ستیزی امام حسین(ع) را پذیرفتند و هدایت شده اند.

وی تصریح کرد: ایشان الگوی مبارزه با ظلم برای بشریت است؛ همراهی و قبول امام حسین(ع) در واقع یعنی رهایی از بند ستم و ظلم، فلذا محرم و عاشورا می تواند برای تمام مسلمین عالم مظهر وحدت امت اسلامی باشد زیرا این موضوع مورد اتفاق تمام مذاهب اسلامی است.

وی در پایان تاکید کرد: حسنین(ع) سیداشباب اهل جنه هستند و این ظرفیت وجود دارد با پیروی از امام حسین(ع) مسیر هدایت و نقشه راه امت اسلامی روشن باشد، باید از این فرصت عظیم استفاده نمود و در نجات امت اسلامی و کشورهای اسلامی از زیر سلطه و یوغ ستمگران و استکبار جهانی بهره برد تا به سعادت رسید و زمینه را برای ظهور مهدی موعود (عج) فراهم نمود.

ارسال نظر