وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مکتب امام حسین(ع) دارای جاذبه بی نظیر و مملو از عشق به خدای متعال است
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۴:۵۰ 328
فقیه یزدی در گفتگو با تقریب:

مکتب امام حسین(ع) دارای جاذبه بی نظیر و مملو از عشق به خدای متعال است

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، بیان کرد: امام حسین آمدند تا قافله سالار دلها به همراه استدلال عقلی و طبیعی دلها همراه شود؛ ایشان به همراه علمدار خود حضرت اباالفضل (ع) سرسلسله قافله دلها شدند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله میرزا محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مکتب امام حسین(ع) را دارای جاذبه بی نظیر و مملو از عشق به خدای متعال دانست و اظهار داشت: تمام پیامبران و امامان تبلیغشان بر اساس منطق و استدلال و موازینی که مربوط به خلقت و آفرینش و عقلی بود انجام گرفت؛ اما یک تبلیغ است که در بین تمام تبلیغ ها قوی ترو  برنده تر است که مطلبی مستقل و همراه با آن چه انبیا انجام داده بودند تقویت می کند.

فقیه یزدی افزود: ما می توانیم در حادثه کربلا این تبلیغ را مشاهده کنیم، در واقع ارتباط با ادله و تبلیغ از روی پذیرش قلبی است؛ در گاهی از موارد عقل می پذیرد اما دل نمی پذیرد، طبیعت  خلقت انسان می پذیرد و دل گاهی همراهی نمی کند.

وی ادامه داد: امام حسین آمدند تا قافله سالار دلها به همراه استدلال عقلی و طبیعی دلها همراه شود؛ ایشان به همراه علمدار خود حضرت اباالفضل (ع) سرسلسله قافله دلها شدند.

وی تصریح کرد: این مکتب دارای ویژگی های خاصی شد که تمام دلهای بشریت را با خود همراه کرد؛ در واقع جوانان را به عشق علی اکبر می کشاند و از سویی دیگر نوجوان به حضرت قاسم گرویده می شوند و نیز زن ها به حضرت زینب رباب و مخدرات اقتدا می کنند.

فقیه یزدی عنوان کرد: تمام این مسائل منجر شد یک قیام کامل با حرکت دلها آغاز شود که در نهایت این دلها منتج به عشق الهی شد و سرسلسله این قافله سالار حضرت اباالفضل(ع) گردید.

وی در پایان تاکید کرد: امروز تمام دل های دنیا همه با یک عشق و علاقه پروانه وار به دور این مکتب از تمام سنین ، مذاهب و ادیان جمع شده اند و یک جامعه کامل را به سوی خداوند متعال برقرار کردند.

ارسال نظر