وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
وحدت؛ شالوده نظام هستی
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۰:۳۷ 202
عسگری درگفت‌وگو با تقریب:

وحدت؛ شالوده نظام هستی

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور شالوده نظام هستی را بر مدار وحدت دانست.


حجت‌الاسلام "سعید عسگری"مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه در نص قرآن کریم، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و نگاه راهبردی امام خمینی(ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب، اهمیت و ضرورت انسجام و وحدت میان کشورهای اسلامی‌به وضوح قابل درک است، به خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب گفت: وحدت و ضرورت همگرایی بیشتر بین پیروان ادیان و تمامی مذاهب اصولی است که در دین و سنت پیامبر گرامی اسلام به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری، وحدت و اتحاد میان مسلمان‌ها یک امر تاکتیکی، موقتی و مربوط به شرایط خاص نبوده، بلکه یک امر اصولی است.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تاکید کرد: شالوده نظام هستی بر وحدت، همگرایی و کمک تمامی بخش‌ها به یکدیگر می‌چرخد. در مداری که در جهان در حال گردش است، وحدت آثاری دارد.

عسگری با بیان اینکه در حال حاضر ضرورت همگرایی در دنیای اسلام بیشتر احساس می‌شود، خاطر نشان کرد:  بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)  وحدت امت های اسلامی را بنا نهادند.

وی خاطر نشان کرد: "اسلام"، فراتر از نظریه‌های معمول همگرایی و به‌عنوان بزرگ‌ترین عامل پیوند‌دهنده میان مسلمانان می‌تواند با حذف عوامل تفرقه، جهان اسلام را در مسیر وحدت و همگرایی قرار دهد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب  با بیان اینکه "استبداد داخلی" و "سلطه استعمار" از مهم‌ترین عوامل اخلال در روند همگرایی جهان اسلام محسوب بود، اظهار داشت: این عوامل خود زمینه‌ساز بروز و تقویت سایر موانع همگرایی در میان کشورهای اسلامی هستند.

حجت الاسلام عسگری با اشاره به این واقعیت که پیروزی انقلاب اسلامی ایران سیلی بود بر چهره دشمنانی که می‌خواستند تفرقه را بین کشورهای اسلامی ترویج کنند، تصریح کرد: تمامی دغدغه های علمای اهل سنت و شیعه بر این بود که گذرگاه‌ها و راه‌های ارتباطی دشمن به داخل اسلام را ببندند و جوامع اسلامی را تبدیل به یک امت واحد کنند.

وی با بیان اینکه جوامع اسلامی نیازمند الگویی‌اند که بتواند موانع  را با قدرت از سر راه بردارند، افزود:  دولت تمامی سعی خود را کرده است تا تمامی اختلافات خود را درعرصه بین الملل با کشورهای اسلامی از بین ببرد، چرا که رژیم غاصب اسرائیل آن هنگام که فضای اختلاف و تنش بین کشورهای اسلامی آغاز شد، سعی کرد خود را در این فضا مطرح کند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان این واقعیت که این خود کشورهای اسلامی هستند که می‌توانند مسائل و مشکلاتشان را حل کنند، خاطر نشان کرد: ما هر چقدر بتوانیم همگرایی را بین کشورهای اسلامی تقویت کنیم به همان مقدار هم به  آن امت اسلامی که قرآن وعده داده بود نزدیکتر خواهیم شد. چنانچه دولت های اسلامی ارتباطشان را با یکدیگر بیشتر کنند، رژیم کودک‌کش اسرائیل هرگز نخواهد توانست در داخل کشورهای اسلامی نفوذ کرده و پروژه صلح ابراهیم را به سرانجام برساند.

ارسال نظر