وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
کنفرانس های منطقه ای وحدت؛ جلوه ای درخشان از همبستگی شیعه و سنی
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۲:۵۱ 602
شیخ افراز در گفتگو با تقریب تاکید کرد:

کنفرانس های منطقه ای وحدت؛ جلوه ای درخشان از همبستگی شیعه و سنی

امام جمعه اهل سنت سیریک هرمزگان، بیان کرد: همایش ها و کنفرانس ها از جلوه هایی هستند که تمام جهانیان همبستگی و حضور شیعه و سنی را در کنارهم می بینند؛ مسلمانان متوجه خواهند شد که هجمه های دشمنان کاملا دروغ است و نسبت بدان آگاه خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ عبدالعزیز افراز امام جمعه اهل سنت سیریک هرمزگان در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به دستاوردهای کنفرانس منطقه ای که اخیرا در کردستان برگزار گردید، اظهار داشت: کنفرانس های وحدت باعث قوت قلبی برای امت اسلامی می باشد و همگان به این نقطه نظر می رسند که درکنارهم بودن و همدل و همصدا بودن است که امت اسلام را می تواند در قدرت و عظمت نگاه دارد زیرا که اساس ضعف امت اسلام در اختلاف، جدایی و تفرقه است.

وی افزود: از دستاوردهای کنفرانس های وحدت در  سطح بین الملل و منطقه ای، اتحاد و انسجام علماء اسلام می باشد. دشمنان اسلام نمی توانند این اتحاد و همبستگی را مشاهده کنند و از نتایج این کنفرانس ها می توان به ناامیدی دشمنان از ایجاد اختلاف بین امت اسلامی اشاره کرد.

شیخ افراز عنوان کرد: نشست های علماء و اندیشمندان باعث خواهد شد که سوء تفاهم ها و مسائلی که به شکل های مختلف توسط دشمنان بیان شده است را رفع اثر کند و مسلمانان با توجه به هجمه رسانه ای که مسائل را به صورت وارونه و به دروغ نمایش می دهند را آگاه کنند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در راس امور به عنوان تمام کننده مسائل اسلام می باشد، زیرا در بسیاری از کشورها علما در حاشیه هستند و معمولا امیدی به آینده ندارند، برای اندیشمندان این امکان وجود دارد با الگو پذیری از کشورهای اسلامی موفق از آن حالت قبلی تغییر و تحولی در عملکرد خود ایجاد کنند.

شیخ افراز در پایان تاکید کرد: همایش ها و کنفرانس ها از جلوه هایی هستند که جهانیان، همبستگی و حضور شیعه و سنی را در کنارهم می بینند؛ مسلمانان متوجه خواهند شد که هجمه های دشمنان کاملا دروغ است و نسبت بدان آگاه خواهند شد.

ارسال نظر