وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
گردهمایی علمای شیعه و سنی پاکستان در نشست تخصصی تقریب مذاهب اسلامی
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۰۸:۱۸ 605
با حضور دکتر شهریاری؛

گردهمایی علمای شیعه و سنی پاکستان در نشست تخصصی تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریبم مذاهب اسلامی، نشست تخصصی تقریب مذاهب اسلامی شامگاه یکشنبه پنجم دی ماه با حضور جمعی از علمای شیعه و سنی پاکستان و همچنین حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و هیئت همراه در محل رایزنی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست احسان خزاعی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد در خصوص گروه های فعال تقریبی در کشور پاکستان توضیحاتی ارائه کرد.
 
در ادامه این ديدار مفتی محمد شعیب مزنی از پژوهشگران اهل سنت با اشاره انجام تحقیقی در خصوص نهضت امام حسین (ع)، گفت:  در مورد اهداف و انگیزه های نهضت امام حسین(ع) کار خاصی صورت نگرفته است و ما برای اولین بار احادیث صحیح در  این مورد را از دید محدثین اهل سنت  گرد آوری می کنیم.
 
در ادامه این نشست دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در تحقیقات باید روش شناسی هر رشته را مورد توجه قرار داد، گفت: برای فهم متون دینی از روش فقهی استفاده می شود، اما در علم رجال نیازمند شناخت احادیث هستیم و از آن برای شناخت فقه و از فقه هم برای شناخت وظایفمان در زندگی بهره می بریم.
 
این استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: بدون دانستن علم رجال حدیث قوی و ضعیف را نمی توانیم شناسایی کنیم.
 
دکتر شهریاری با اشاره به اینکه در باب دیگری تاریخ وجود دارد، گفت: روش تاریخ متفاوت با فقه است زیرا به غیر از سند باید به محتوای حدیث هم توجه کرد و عقلا به مورخ به عنوان دانشمند تکیه می کنند و متن شناسی دانشی است که مورخ به آن اشراف دارد.
 
طبق این گزارش، در ادامه نشست مفتی ابرار حسین بخاری نیز با تاکید بر اینکه علمای معتقد به نبوت باید این مذاکرات و گفتگوها را ادامه بدهند، گفت: باید بر محوریت پیامبر (ص) و اولادش همه را جمع کنیم.
 
در این نشست حجت الاسلام محمد امین شهیدی، حجت الاسلام عباس وزیری و مولوی نذیر احمد سلامی هم به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال نظر