وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
یکرنگی، یکصدایی و همدلی از خصوصیات بارز وحدت آفرینی در ایام حج است
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۰۹:۴۷ 901
مولوی مدنی در گفتگو با تقریب:

یکرنگی، یکصدایی و همدلی از خصوصیات بارز وحدت آفرینی در ایام حج است

رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: یک رنگی و متحد بودن مسلمانان در صحرای عرفات ، امت واحده را به تصویر می کشد؛ از ویژگی ها و خصوصیات بارز اعمال حج به متحد الشکل بودن لباس زائرین بیت الله الحرام می توان اشاره نمود که خود نمادی از وحدت و یک رنگی امت اسلام است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مولوی اسحاق مدنی رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب روز عرفه و عید سعید قربان را از ایام وحدت آفرین و مبارک در اسلام دانست و اظهار داشت: روز عرفه و عید سعید قربان از ایام مبارکی است که هر ساله مسلمانان جهان را در ایام حج پیرامون همدیگر جمع کرده است.

مولوی مدنی افزود: از ویژگی ها و خصوصیات بارز اعمال حج به متحد الشکل بودن لباس زائرین بیت الله الحرام می توان اشاره نمود که خود نمادی از وحدت و یک رنگی امت اسلام است.

مشاور عالی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت ، تصریح کرد: امیدواریم بانگ "لبیک اللهم لبیک" مسلمین به گوش جهانیان رسانده شود تا شکوه ، عظمت و قدرت معنوی امت اسلام در صحرای عرفات با آن مشقت هایی که دارد نمایان گردد. 
 
وی عنوان کرد: یک رنگی و متحد بودن مسلمانان در صحرای عرفات ، امت واحده را به تصویر می کشد؛ مسلمانان از هر رنگ، نژاد و رسم و رسوم با اعمالی واحد از فیوضات آن بهره مند خواهند شد.

وی در پایان تاکید کرد: همگان باید تلاش کنند مراسم حج، برنامه های عبادی در روز عرفه و جشن عید سعید قربان به بهترین نحو ممکن برگزار گردیده تا امت اسلامی بتوانند از برکات آن در جهت تقویت وحدت خود ، استفاده کافی را ببرند.

ارسال نظر