وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دکتر شهریاری: حمکرانی اسلامی باید مشابه حکمرانی رسول خدا (ص) باشد
۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۱۵:۵۴ 182
دیدار اعضای هیئت حزب اسلامی پاس مالزی با دبیرکل مجمع تقریب ؛

دکتر شهریاری: حمکرانی اسلامی باید مشابه حکمرانی رسول خدا (ص) باشد

گروهی از اعضای هیئت حزب اسلامی پاس مالزی با حضور در مجمع تقریب با حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت‌گو کردند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر شهریاری طی سخنانی در این دیدار اظهار داشت:مجموعه بشریت تحت ولایت خداست و مستضعفان باید با هم متحد شوند تا وارثان شایسته خدا بر روی زمین باشند.

وی ادامه داد: ولایت خدا در برابر ولایت شیطان است. برخی از مردم عادی هم ادعای ولایت دارند.مثل فرعون که با ایجاد تفرقه در بین بنی اسرائیل ادعای خدایی کرد و قرآن نام این کار را استکبار می گذارد و  یک امر شیطانی است.

دکتر شهریاری افزود: آنان فرزندان خود را می‌‌کشتند.چیزی که امروز در غزه مشاهده می‌کنیم و زن و بچه و پیر و جوان را به کشتن می‌دهند، بدتر از زمان فرعون است.پس فرعون مربوط به گذشته نیست و امروز هم مصادیق آن را شاهدیم.

 وی خاطرنشان کرد: صهیونیستها حتی بیمارستانها و خانه‌ها را خراب می‌‌کنند و در غزه نسل کشی به راه انداختند، پس همه مستضعفان باید با هم وحدت داشته باشند و همه ما باید حزب الله و مدافع مستضعفان جهان باشیم و در مقابل حزب شیطان که او هم طرفدارانی دارد و امروز آمریکا صراحتا از آن دفاع می کند، بایستیم.

دبیرکل مجمع تقریب گفت: در نبرد اخیر بین فلسطینی‎‌ها و صهیونیستها حتی غیر مسلمانان هم با مردم غزه همراه شدند و این اولین اتحاد مستضعفان، تحت ولایت خداست.

وی اضافه کرد: مرتبه دوم ولایت، ولایت پیامبر(ص) بوده که خداوند به پیامبرش عنایت داشته است.ذیل این ولایت، امت اسلامی قرار دارد و قرآن از آن به عنوان معیت رسول الله(ص) یاد‌ می کند. هر کسی که ولایت پیامبر(ص) را قبول دارد، زیر چتر این ولایت قرار دارد، چه از اهل سنت یا شیعه  و چه زیدی، مالکی، حنبلی و ...باشد.

دکتر شهریاری خاطرنشان کرد: اینهایی که با پیامبرند، دو ویژگی دارند، به عبارت دیگر قرآن دو معیار را برای معیت با رسول خدا(ص) بیان کرده است؛ اولین ویژگی «اشداء علی الکفار» است، به این معنی که در مقابل کفار حربی که با اسلام در جنگند، محکم ایستاده‌اند. امروز متاسفانه برخی سران کشورهای عربی به جای ایستادگی در برابر کفار با آنها همکاری می‌کنند که این در مخالفت با نص قرآن است.

وی ادامه داد:ویژگی بعدی همراهی با پیامبر(ص) «رحماء بینهم» است؛  اگر کسی داخل در امت پیامبر(ص) است، خون و آبروی او حرمت دارد و این معیاری است که بدانیم داعش مسلمان نیست؛ چون مسلمان، مسلمان را نمی‌کشد و معیار مسلمان بودن، به زبان آوردن شهادتین است.ما با ولایت خدا، مستضعفان را علیه مستکبران جمع می‌کنیم.

دبیرکل مجمع تقریب اظهار داشت: ولایت پیامبر(ص) هم امت اسلامی را زیر چتر خود دارد و حمکرانی اسلامی باید مشابه حکمرانی رسول خدا(ص) باشد.چون پیامبر(ص) الگوی مناسبی برای ماست.پیامبر(ص) در مدینه حکومت تاسیس کرد و ما اگر بخواهیم حکمرانی دینی داشته باشیم، باید بدانیم پیامبر(ص) چطور مدینه را اداره کرد؟رسول خدا(ص) همین دو ویژگی "اشداء علی الکفار" و "رحماء بینهم" را داشتند.

در ادامه این نشست اعضای هیئت مالزیایی ضمن تشریح فعالیتهای خود در حزب اسلامی پاس به نقطه نظرات خود پیرامون همکاری فیمابین مجمع تقریب با این حزب اسلامی پرداختند و درخواست خود مبنی بر دعوت از اعضای این حزب برای حضور در کنفرانس‌های وحدت را مطرح کردند که با پاسخ مثبت دبیرکل مجمع تقریب از جمله حضور اعضای این حزب در کنفرانس«کرامت انسانی و ارزشهای خانواده» که قرار است، چند ماه آینده برگزار شود، مواجه شد.

ارسال نظر