وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
ماه محرم و قیام امام حسین(ع) بهترین فرصت برای جمع‌شدن مسلمانان در کنار یکدیگر است
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۴:۵۳ 304

ماه محرم و قیام امام حسین(ع) بهترین فرصت برای جمع‌شدن مسلمانان در کنار یکدیگر است

امام جمعه و جماعت مسجد رحمت للعالمین ارومیه گفت: بی‌شک ماه محرم و قیام امام حسین(ع) بهترین فرصت برای جمع شدن مسلمانان در کنار یکدیگر است و باید این خصلت مبارزه علیه کفر را به همنوعان خود القا کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا لقمان کلشی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه ماه محرم، پیش از اسلام یکی از ماه‌های خوبی‌ها و ارزش‌های دینی بود اظهار داشت: یکی از برکات ماه‌های حرام مانند ماه محرم این است که نباید در آن جنگ و قتال رخ دهد و رخدادهایی که در این ماه اتفاق افتاده دلالت بر ماه ارزشمند محرم و ماهی است که انسان‌ها می‌توانند با آن به کمالات برسند، است.

وی تصریح کرد: در این راستا نخستین باران رحمتی که بر زمین آمد اول ماه محرم و روز عاشورا بود و نجات حضرت موسی(ع) از شر فرعونیان، توبه حضرت آدم(ع) و نجات حضرت یونس از شکم ماهی در روز عاشورا اتفاق افتاد.

امام جمعه و جماعت مسجد رحمت للعالمین ارومیه بیان کرد: تمامی خصایصی که انسان با آن به کمال می‌رسد در روز عاشورا اتفاق افتاده  و در این راستا مسئله امام حسین(ع) یک انقلابی است که از نظر اهل‌سنت در دنیا نظیر ندارد یعنی خالق مکتبی است که در دنیا بی‌نظیر بوده چون حضرت سیدالشهدا(ع) با تمام افراد خانواده خود برای یک امر خطیر و بزرگ امر به معروف و نهی از منکر، قیام خود را آغاز کرده چون زمانی که مشاهده کرد، بطن دولت اسلامی زمانه به کجی و انحراف حرکت می‌کند مجبور به قیام شد.

وی افزود: قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل‌سنت، خالق مکتبی است که در اثر آن انسان به کمالات یعنی درس آزادگی رسید و خون بر شمشیر پیروز شد چون افرادی که با حضرت سیدالشهدا(ع) همراه بودند افراد جنگی نبوده بلکه خانواده بودند که برای اصلاح جامعه آمده بودند اما متاسفانه سردمداران آن زمان با فکر غلط و اشتباه خود مقابل امام(ع) ایستادند و ایشان و یاران باوفایش را به شهادت رساندند.

ماموستا کلشی‌نژاد تصریح کرد: حضرت رسول‌الله(ص) نیز فرمود که امام حسین(ع) از بزرگان، سروران و جوانان اهل‌بهشت است و حتی از دیدگاه اهل‌سنت، حضرت سیدالشهدا(ع) انسانی بزرگ و قیامش بزرگ و راهش هموار است.

وی با اشاره به اینکه یکی از خصلت‌های امام حسین(ص) و خانواده رسول‌الله(ص) این بود که در مقابل کفر و شرک و طاغوت ایستادگی کردند خاطرنشان کرد: در این راستا برادران شیعه و سنی می‌توانند با یکدیگر نشست و برخواست و گفتمان داشته باشند و یکی از نمادهای اشتراک مسلمانان، امام حسین(ع) به عنوان محور وحدت و آشتی بود؛ محوری که تمامی آزادی‌خواهان دنیا را به دور خود جمع و از تفرقه و نفاق دوری کرد.

ماموستا کلشی‌نژاد بیان کرد: ماه محرم فرصتی غنی و پر از ارزش‌های دینی است که باید اهل‌سنت و شیعه با یکدیگر جمع شده و اختلافاتی که سبب شکستن مهره‌های ستون فقرات اسلام می‌شود را از خود دور کنند.

وی افزود: همچنین بی‌شک ماه محرم و قیام امام حسین(ع) بهترین فرصت‌ است که مسلمانان کنار یکدیگر جمع شده و این خصلت مبارزه علیه کفر را به همنوعان خود القا کنند.

امام جمعه و جماعت مسجد رحمت للعالمین ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه مداحان و سخنرانان مراسمات مذهبی باید قیام حسینی را به درستی تبیین کرده و از غلو در این زمینه بپرهیزند اظهار داشت: چون غلو در دین مبین اسلام درست نیست و از سوی دیگر نباید شیعه و سنی به مقدسات یکدیگر در اشعار توهین کنند.

ارسال نظر