وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نباید از حرکت و آرمان شهدای کربلا غافل شد/حرکت امام حسین(ع) با هدف بازگشت انسانیت به جامعه بود
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۱۵:۰۱ 288

نباید از حرکت و آرمان شهدای کربلا غافل شد/حرکت امام حسین(ع) با هدف بازگشت انسانیت به جامعه بود

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) با هدف بازگشت انسانیت به جامعه بود گفت: نباید از حرکت و آرمان شهدای کربلا غافل شده و از سوی دیگر بیداری اسلامی نباید خاموش شود بلکه همگان باید در نظم نوین جهانی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در آیین عبادی سیاسی خطبه‌های نماز جمعه اهل‌سنت ارومیه با تسلیت شهادت امام حسین(ع) و یارانش اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا(ع) با دعوت کسانی که خود را شیعیان اهل‌بیت می‌دانستند، برای نجات دین خدا از دست بی‌دینان به کربلا رفت اما  با بی‌وفایی کوفیان مواجه شد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که نامه‌های گسترده‌ای از سوی مردم کوفه به امام حسین(ع) رسیده بود و حضرت سیدالشهدا(ع) فرمود اگر پاسخ نامه‌های مردم را ندهیم، نشان از بی‌وجدانی و به دور از انسانیت است.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه گفت: بر این اساس، امام حسین(ع) با تمامی ناملایمتی‌ها و ظلم و بیداد، با اقتدار،شجاعت و مقاومت در میدان مبارزه با یزیدیان حاضر شد.

وی با اشاره به اینکه حضرت اباعبدالله(ع) در شب عاشورا، پیامبر اکرم(ص) را به خواب دید که فرمود شما عصر فردا با ما هستید خاظرنشان کرد: بی‌شک شهادت امام حسین(ع) اسلام را بار دیگر احیا کرد و امروز نیز لشکریان امام حسین(ع) روز به روز تلاش می‌کنند تا اسلام را گسترش دهند.

ماموستا کلشی‌نژاد با تاکید بر اینکه باید هم حسین زمان و هم یزید زمان را شناخت اظهار داشت: امروز کسانی سعی در گسترش بی‌بند و باری‌ها در جامعه را دارند و در مقابل تمامی ارزش‌ها قدعلم کرده‌اند.

وی افزود: همچنین امروز یزیدیان جهش‌یافته زمان، همان لیبرال سرمایه‌دارانی هستند که قصد راه‌اندازی بی‌بند و باری در جوامع را دارند و با اشاعه هواهای نفسانی، تجارت‌های خود را راه‌اندازی می‌کنند.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به اینکه امروز باید یزید و یزیدیان زمانه را شناخت گفت: همچنین باید دشمنان دین را شناخت چون دشمنان همچنان باقی مانده و با شعارهای دیگر و پیشرفته در حال ضربه زدن به دین هستند و در این راستا دست به قرآن‌سوزی زده تا نگرش مسلمانان را نسبت به دین تغییر دهند.

وی تاکید کرد: بی‌تردید این قرآن‌سوزی‌ها و توهین به مقدسات اسلامی، حرکت نابه جایی است و نباید از آن غافل شد چون دشمن محتوای قرآنی را آتش زده و از سوی دیگر قصد دارد به حرکت امام حسین(ع) ضربه بزند.

ماموستا کلشی‌نژاد همچنین خاطرنشان کرد: اگر امروز مسلمانان از توهین به مقدسات اسلامی توسط دشمنان غافل بوده و سکوت اختیار کنند تا آنان ارزش‌ها را پایمال کنند، در زمره یزید و یزیدیان خواهند بود.

وی در ادامه افزود: پیامبر اکرم(ص) با تمام عظمت و نزدیکی با خدا، همواره دعای عاقبت به خیری برای خود داشت و بی‌شک اگر مسلمانان غفلت کنند عاقبت به شر خواهند شد.

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به اینکه حرکت امام حسین(ع) با هدف بازگشت انسانیت به جامعه بود تصریح کرد: نباید از حرکت و آرمان شهدای کربلا غافل شده و از سوی دیگر بیداری اسلامی نباید خاموش شود بلکه همگان باید در نظم نوین جهانی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

ارسال نظر